Laatste bericht uit Nederland - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Ellen Plas - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit Nederland - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Ellen Plas - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit Nederland

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 Maart 2008 | Nederland, Maarssen

De regen tikt weer vrolijk tegen de ramen, de storm doet harde winden waaien en ik heb vanmiddag met Jelmer mij tijdens een wandeling weer helemaal Hollands nat laten regenen. De kans op vertraging op Schiphol is morgen door de storm dus aanwezig, maar ik heb genoeg overstaptijd. Om 11.45 uur ga ik vanaf Schiphol naar London en dan om 18.40 vertrek ik vanaf London naar Lusaka. Een nachtvlucht dus, want ik land naar verwachting om 06.50 uur. Ik hoop op een mooie zonsopgang in het vliegtuig, wanneer ik over Afrika heen reis. Dat zou de lange reis al goed maken. Ik ben al ingechecked en heb een plaatsje bij het raam gezocht, zodat ik fijn naar buiten kan kijken.
Mijn koffers zijn gepakt, volgepropt met voedselvoorraden en kleding. Het was even goed kijken en meten, maar alles zit er nu toch in, ik ben er helemaal klaar voor! Als ik land in Lusaka pak ik de taxi naar de Chachachalodge, op aanraden van Janneke, mijn voorgangster in Kalwala. Afhankelijk van hoe ik mij voel ga ik de bus 's middags of de volgende dag pakken richting Chinsali. Een busreis over ongeveer 900 km, maar er wordt wel 's avonds een filmpje gedraaid. Eenmaal in Chinsali zal ik opgevangen worden door mr. Chomba, die een hotel daar heeft. Hij is ook betrokken geweest bij de bouw van Kalwala en weet van mijn komst. Als alles helemaal goed loopt ben ik dus op vrijdag in Kalwala. In Kalwala had ik een slaapplek bij een vrouw in huis, maar die mag ik nu delen met Natalie, een studente uit Nederland die ook in Kalwala verblijft. Ik ben wel blij dat ik die eerste dagen dan toch in mijn moedertaal even bij kan kletsen.
Het internetcafe bevindt zich in Chinsali, dus ik zal met de fiets of liftend hierheen moeten voor een nieuw bericht. Hopelijk zal binnen een week kunnen vertellen hoe het allemaal verlopen is en gaat. Tot snel!

  • 11 Maart 2008 - 18:40

    Lola, H2A:

    leuk om te horen, nou, veel plezier alvast en goede reis,

    kus,

    lola

  • 11 Maart 2008 - 19:00

    Oma:

    Lieve Ellen
    Bedankt voor alle gegevens. Vergeet je niet pilletjes te nemen tegen luchtziekte? Want met die storm zal het misschien niet meevallen.Leef met je mee.
    Goede reis

    Kus oma

  • 12 Maart 2008 - 08:49

    Ismael:

    Heey LL,

    Nou hier al mijn eerste berichtje dan.
    Je zal nu wel op schiphol staan en vol spanning op je vliegtuig aan het wachten zijn. Ik heb geprobeerd te kijken op internet maar weet niet precies welke vlucht je hebt, dus kan niet zien hoeveel vetraging je hebt. Ik wens je een super goede vlucht met een mooie zonsopgang. Heel veel pelzier daar.

    Liefs ismael

  • 12 Maart 2008 - 11:39

    Broertje:

    Zo nu ben je dan weg, je bent nu net de lucht in.... dan in London mag je rondstruinen tot het tijd is voor de volgende vlucht... Het allerbeste daar ennu we spreken elkaar vast wel snel via mail sms hyves skype fax moorse msn x-)

    Doe Stalen Vuist de groeten, ennu suc6 met je "ingetogen" worden ^^

    alleee allee ahhh alleeeee aahhhhh

    Groeten van Brus!

  • 16 Maart 2008 - 08:53

    Jeroen:

    Voor iedereen die dit leest, Ellen is veilig aangekomen en heeft het heel erg naar haar zin, maar helaas is er al sinds ze daar aan is gekomen geen stroom, dus haar mobiele telefoon is leeg en kan ze niet gebruiken, en het internetcafe kan ze uiteraard ook wel vergeten.

    Het gaat dus goed, en wanneer ze het internet op kan is nog maar afwachten.

  • 17 Maart 2008 - 11:06

    Tante Corinne:

    Wat leuk dat je te volgen bent. Volgens mij ga ik dan meer van je te weten komen dan toen je nog hier in 't koude Nederland vertoefde. Ik wens je heel veel succes en plezier daar en als de elektriciteit het doet, moet je maar snel je belevenissen opschrijven: ik ben niet nieuwsgierig, maar wil wel alles weten!.

    Vanuit Capelle aan den IJssel een hartelijke groet en veel liefs,
    tante Corinne

  • 18 Maart 2008 - 13:10

    Maaike:

    Hey Ellen,
    Je bent alweer bijna een week weg, maar wil je nog even heel veel plezier en succes wensen daar!
    Ik zal via Karin wel horen hoe het allemaal gaat, maar natuurlijk ga ik ook je site af en toe lezen.
    Knuffel en kus Maaike

  • 18 Maart 2008 - 14:52

    Ans En Theo:

    Hoi Ellen, ik hoop dat de stroomperikelen snel opgelost zijn en dat je onze berichten ook kunt lezen en zelf berichten op de site kunt zetten.

    Afgelopen zondag bij Oma Bransen vertelde Jeroen dat er geen stroom was, maar misschien is dat inmiddels al lang weer opgelost! Heel veel plezier en het allerbeste in Zambia.

    We vinden het leuk om je berichten te ontvangen en hebben ons dan ook aangemeld.

  • 19 Maart 2008 - 08:59

    Janneke:

    Hoi Ellen!
    Goede reis gehad helemaal naar Chinsali? Heel veel plezier, de groetjes aan iedereen en ik ben benieuwd hoe je het allemaal gaat ervaren!
    X
    Janneke

  • 19 Maart 2008 - 11:39

    Loes:

    Dag Ellen,

    we missen je hier nu al! - maar ik hoop dat je daar de leerlingen net zo blij gaat maken als hier... Wil het een beetje wennen daar? Ben je al een beetje gesettled, heb je al een eigen plekje?
    Ik hoop dat Afrika je warm ontvangen heeft en dat je snel je draai vindt!

    Hier klussen wij op het moment hard aan sinussen, breuken, matrices en groeifactoren, maar als we er niet meer uit komen hoor je van ons! Dan wachten we gewoon tot je naar het internetcafe gelift bent om ons antwoord te geven..... :)

    Veel plezier daar, en groetjes van het hele Studiekabinet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maarssen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2008

Terug in Nederland

02 Juni 2008

Dahaag Zambia

29 Mei 2008

Goodbye Kalwala!

27 Mei 2008

Populaire mzungu's

20 Mei 2008

laatste weken
Ellen

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 24510

Voorgaande reizen:

12 Maart 2008 - 03 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: