Goodbye Kalwala! - Reisverslag uit Chinsali, Zambia van Ellen Plas - WaarBenJij.nu Goodbye Kalwala! - Reisverslag uit Chinsali, Zambia van Ellen Plas - WaarBenJij.nu

Goodbye Kalwala!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 Mei 2008 | Zambia, Chinsali

Snif, daar zitten we dan. Donderdagochtend 10 uur... over 7 uur worden we opgehaald om op weg te gaan naar Lusaka en door naar Livingstone. Ik wil helemaal niet weg!!! :( Vannacht ook niet zo goed geslapen, mede doordat mijn vlechtjes ietwat strak op mijn hoofd vast gemaakt zijn. Eergisteren heb ik 2 uur gezeten en gisteren nog eens 9 uur en 20 minuten. Maar het resultaat mag er zijn: 219 minivlechtjes op mijn hoofd gebonden. Aan Jeroen wilden ze niet beginnen, dus helaas. Maar dat van mij schijnt er leuk uit te zien (geen spiegel), volgens Jeroen.

Omdat we toch ook de kids heel erg gaan missen, heeft Jeroen op het schoolplein met zijn bellenblaas gespeeld. De kinderen wisten niet meer waar ze het zoeken moesten! Ze krijsten echt heel hard en hadden stokken gepakt om de bellen kapot te maken die hoger vlogen. Volgens mij hadden de kinderen op de 2e rij al geen kans meer op bellen, want iedereen was heel fanatiek. Ik gok dat er meer dan 100 kinderen stonden, want de school was pas net uit. In ieder geval weer een groot succes!

Tsja, dan de toeters. Die gaan we vandaag uitdelen, want dan zitten wij niet in de herrie ;) Jeroen had de toeters van Arline meegekregen, maar ik vond het niet zo'n goed idee om die al direct uit te delen. We hadden ons voorgenomen dat gisteren al te doen, maar omdat ik de hele dag heerlijk comfortabel op de stenen grond buiten heb gezeten terwijl mijn haar gedaan werd, is het er toen niet van gekomen. Dus vandaag echt uitdelen, want wij hebben niets aan 48 toeters bij de watervallen. PWEP!

Nou, meer hebben we in de tussentijd niet meegemaakt. Vandaag rest ons nog wat te kopen voor onze gastvrouw en afscheid nemen van iedereen. Ondertussen ook nog even inpakken en dan... op naar Livingstone!

  • 29 Mei 2008 - 10:48

    Jan En Elma:

    toch wel snel voorbij hè, hoop dat je wel een beetje mooi weer voor ons meebrengt in je handbagage.
    groetjes en tot gauw.
    Jan, Elma, Maarten en Niels

  • 29 Mei 2008 - 11:37

    Karin:

    Wel een goed idee om de PWEPPWEPWPEPWEPWPEP even uit te stellen. Zou enorme chaos zijn geweest. Al zin in de lange vlucht terug? Gelukkig heb je je mannetje bij je. Heb net tijdens de lunch les gehad van een vliegtuigspotter, dus ik ga jouw vliegtuigje zo herkennen. Voor ons nog eventjes doorwerken hier en binnenkort zien wij je weer in het koude Nederland terug.
    Geniet er nog even van!

  • 29 Mei 2008 - 12:06

    Sandra:

    hey

    tis echt super snel voorbij gegaan jullie komen alweer bijna terug
    geniet er nog even van

    dikke kus san

  • 29 Mei 2008 - 15:21

    Huibert:

    Heel slim inderdaad om toeters nu pas uit te delen. De kinderen daar zullen jullie heel hard gaan missen.
    Tot snel weer in Nederland

  • 29 Mei 2008 - 16:41

    Diederik:

    heel veel plezier nog in Livingstone en hele veilige reis terug naar NL allebei :-)

  • 29 Mei 2008 - 16:42

    T. Corinne:

    Er is een eind gekomen aan de zo lang gekoesterde reis, maar de herinneringen kan niemand je meer afnemen .Goede reis richting huis en sterkte gewenst bij jullie laatste blik.

  • 30 Mei 2008 - 15:38

    Arline:

    Tja die toeters. Ik denk beroepshalve altijd vanuit het kind en die vinden die dingen helemaal geweldig. Toeters is trouwens een groot woord, het zijn roltongen en juist dat uitrollen is heel leuk. Kleine kinderen spugen meestal ook nogal in die dingen zodat je niet al te lang in de herrie zit. Maar het is misschien juist een leuk afscheidskadootje, slaat vast in hoor!
    Goede ries en tot woensdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Chinsali

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2008

Terug in Nederland

02 Juni 2008

Dahaag Zambia

29 Mei 2008

Goodbye Kalwala!

27 Mei 2008

Populaire mzungu's

20 Mei 2008

laatste weken
Ellen

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 24454

Voorgaande reizen:

12 Maart 2008 - 03 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: