Voorbereiding in volle gang - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Ellen Plas - WaarBenJij.nu Voorbereiding in volle gang - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Ellen Plas - WaarBenJij.nu

Voorbereiding in volle gang

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 Januari 2008 | Nederland, Maarssen

Het is niet eens een week geleden dat ik op de skipiste stond en toch sta ik over precies 9 weken op dit moment op Schiphol. Dan heb ik met pijn en moeite mijn geliefden achtergelaten, ben ik door de douane heen, sta te wachten op mijn vliegtuig richting London en sta te springen van verwachting. Eindelijk naar Afrika! Eindelijk genieten.. een droom komt uit! Raar genoeg zijn mijn gedachten allang in Lusaka geland. Wie weet kom ik nog wel wat familie van mij daar tegen ;)

Alle voorbereidingen gaan goed! Mijn paspoort ligt nu in Brussel voor een toeristenvisum en na 10 prikken/testen gehad en nog 1 te gaan ben ik ook nog eens goed ingeent. Mijn Lariamtabletten tegen malaria liggen naast me op me te wachten. Hier mag ik 3 weken voor vertrek mee beginnen. Ik hoop dat dit medicijn in geen geval dezelfde uitwerking op mij heeft als de rabiesprikken, want dan kan ik mijn goede humeur en dat van anderen voor komende wintersport niet garanderen. Het dan alweer niet goed in een sleeplift kunnen stappen ligt dan overigens niet aan mij, maar aan de medicijnen. Het spijt me jongens!

Toch is het raar. Het lijkt allemaal nog zo ver weg. Elke dag ben ik druk bezig met mijn liefste leerlingen en de lessen, maar ondertussen weten zij niet dat ik over 2 weken mijn laatste les aan hen ga geven. Volgende week wordt spannend, omdat ik vol verwachting ben van wat ze gaan zeggen van mijn vertrek. Ook ben ik nog druk bezig met het afronden van een groot schoolproject, mijn WER, de Teaching in English lessen en het schrijven van een essay om het Interculturele Communicatie-deel van de minor ook af te ronden. En straks begint de minor pas echt: een bezoek aan Zambia, naar een klein dorpje, Kalwala's Village, dichtbij Chinsali. Doordat ik op aanraden van Anna het boek De blanke Massai gelezen heb, heb ik mijzelf al daar helemaal gezien. Ik zit vol verwachtingen en sta te popelen om te vertrekken! Nog 9 weken... en ik tel af...

  • 10 Januari 2008 - 11:03

    Hansepansjekevertje:

    Lieve ellen,

    ik vind het fijn om te lezen dat je je heerlijk aan het voorbereiden bent.
    natuurlijk zal het lastig te zijn om zometeen afscheid te moeten nemen van je klassen, maar je kunt altijd terug denk ik? ;)
    wat ben je toch heerlijk druk, 4 dingen tegelijk ongeveer, knap van je!
    ik hoop dat je voorbereidingen goed gaan, en als ik je ergens mee kan helpen moet je dat zeggen!

  • 18 Januari 2008 - 12:02

    Annika En Mickey:

    Haay Ellen:)
    we gaan je echt missen hoor!
    we vinden het niet leuk dat je weg gaat.
    je komt ons toch wel opzoeken he?!?!

    anders komen we je opzoeken:D
    ja! boek nog even 2 tickets bij:D

    hihi!

    veel plezier! groetjes Mickey en Annika.
    Je trouwe leerlingen uit B1H :P

  • 18 Januari 2008 - 14:55

    Tatjana:

    eej lieve meid!!!

    Echt ontzettend veel plezier en supper succes met het les geven!!! ik ben zo benieuwt! Je gaat gwoon zo'n beetje mijn droom doen;)
    geniet er van en maak heeeeeel veel foto's en ik wil straks echt alles van je horen!
    lijkt me zo raar om les te geven in een andere taal!
    ik ben heel benieuwt naar al je verhalen!

    Maar eigenlijk gaa ik je denk ik wel heel erg missen!

    Heel veel liefs en een hele dikke kus en knuffel voor daar!
    Tatjana zet m op!

  • 19 Januari 2008 - 14:12

    Xxenxxenxx:

    Hey Zus,

    Ik zie dat de voorbereidingen al in volle gang zijn. Teaching in English lijkt me best lastig. Al die begrippen...: verzin maar eens wat een passer en een geo in het engels zijn, weet ik 't?!? Je kijkt er echt naar uit he! Nou ik weet zeker dat die kids daar net zo blij met je zullen zijn als je leerlingen hier. Kijk je wel uit met je blonde hoofd daar, dat je niet als een tomaat terugkomt?

    Greetz van KIKA

  • 23 Januari 2008 - 15:37

    Sjors Zewald:

    B1H IS THE BEST!!!

  • 23 Januari 2008 - 15:38

    Sjors Zewald:

    Veel plezier in Zambia.
    Sjors Zewald
    B1h

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maarssen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2008

Terug in Nederland

02 Juni 2008

Dahaag Zambia

29 Mei 2008

Goodbye Kalwala!

27 Mei 2008

Populaire mzungu's

20 Mei 2008

laatste weken
Ellen

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 24506

Voorgaande reizen:

12 Maart 2008 - 03 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: